Pad imuniteta

organske proizvodnje i eko turizma

Imunitet označava sposobnost organizma da se odupre i odbrani od infekcija, bolesti ili neke druge biološke ili hemijske opasnosti. Poremećaj imunog sistema nazivamo pad imuniteta, koji može izazvati niz zdravstvenih poremećaja i bolesti, jer je tada organizam oslabljen i podložan dejstvu virusa i bakterija.

Na smanjenje imuniteta utiču: dugotrajne hronične bolesti (gojaznost, dijabetes…), česte infekcije, dugotrajna upotreba antibiotika, stres, iscrpljenost, nedovoljne fizičke aktivnosti, previše intelektualnog i fizičkog rada, zagađen vazduh, kućna prašina, izlaganje dugotrajnoj hladnoći, preterano izlaganje suncu i vrućini…

Imunitet nam oštećuju i loše navike: pušenje, alkohol, napravilna ishrana, iscrpljujuće dijete, neredovno odmaranje, pesimizam, loša higijena…

Svaka promena u ishrani sa sobom nosi i pad imuniteta. Organizmu treba vremena da se privikne na novi način rada organa za varenje ali i na raspoređivanje hranjivih materija koje unosimo.

Namirnice koje će pomoći u smanjenju pada imuniteta kod promjena u ishrani

Vitamin C- je na prvom mestu. Jedna čaša sveže cijeđenog soka od naranđe zadovoljava dnevne potrebe vitamina C (75mg za žene, 90mg za muškarce). Ovaj način unošenja vitamina C je puno efikasniji od unošenja suplemenata, tableta ili praškova, jer mogu negativno da utiču na rad creva, stvaranju kamenca u bubregu ili čak da izazovu unutrašnje krvarenje kod djece I osjetljivih osoba.

Jogurt- je slijedeći na spisku korisnih namirnica. Nutricionisti kao najbolju formulu za održavanje zdrave crevne flore i poboljšanje imuniteta predlažu kombinaciju jogurta koji sadrži Lactobacillus reuteri i Bifidus Essensis. Takva upotreba jogurta u ishrani će stimulisati leukocite u borbi protiv infekcija.

Zob i ječam su dve žitarice koje u sebi sadrže antioksidanse i supstance koje djeluju protiv mikroba. Istraživanja su pokazala da su ljudi koji su konzumirali ove žitarice imali jači imunitet, brže zarastanje rana i ožiljaka, poboljšavale su čak i dejstvo nekih antibiotika i dovodile do bržeg ozdravljenja.

Mlijeko i riba- su namirnice koje su izvor vitamina D, jako moćnog vitamina koji jača imunitet i prevenira prehlade. Istraživanja pokazuju da osobe sa niskim nivoom vitamina D češće oboljevaju od infekcija gornjih respiratornih organa. Preporučuje se I unošenje vitamina D kroz suplemente ukoliko se ne unese dovoljno kroz hranu (najmanje 1000 internacionalnih jedinica vitamina dnevno).

Ribe bogate omega 3 masnim kiselinama- (losos, haringa, šaran, som…) povećavaju aktivnost fagocita koji imaju ulogu da uništavaju bakterije.Takođe omega 3 masne kiseline poboljšavaju protok vazduha kroz disajne puteve i smanjuju procenat oboljenja respiratornih organa.

Pileća supa- se dugo vremena koristi kod prehlada, a i naučno je dokazan uticaj. Naime, cistein je protein koji se oslobađa iz pilećeg mesa tokom kuhanja i pretvara se u acetilcistein, lek za bronhitise. Supa, isto tako, razredjuje sluzave naslage u respiratornim organima, zagrijeva grlo i oslobađa od osjećaja pritiska i bola u grlu i nosu koji je neminovan tokom prehlade.

Bijeli luk- sadrži alicin, protein koji je zapravo najefikasniji kada se unese u organizam kroz hranu, a ima najviše uticaja na aktiviranje ćelija na borbu protiv bakterija.

Zeleni čaj- ako se konzumira 3 puta dnevno u periodu od 2 nedelje učiniće da se T ćelije imunog sistema pretvore u super ćelije koje ce proizvoditi 10 puta više interferona, proteina koji uništava viruse. Ako vaš stomak ne podnosi ovoliku količinu napitka, djelimičan efekat će imati i manje količine zelenog čaja u toku dana.

Namirnice koje bi trebalo izbegavati radi povećanja imuniteta

Gazirana pića- tri limenke bilo kog gaziranog pića sadrži oko 100 gr šećera što je dovoljno da uspori bijela krvna zrnca i umanji njihovu funkciju i do pet sati posle konzumiranja šećera.

Alkohol- sprečava naše leukocite da rade kako treba, pa posle neumjerenog konzumiranja alkohola organizmu treba 24h da se u potpunosti vrati u normalu, a za svo to vreme smo podložniji infekcjama i prehladama, sve dok se alkohol ne eliminiše iz organizma.

Kalorijske bombe u vidu hrane- će neminovno dovesti do povećanja tjelesne mase pa sa tim povećati rizik od kardiovaskularnih oboljenja, infekcija, oboljenja koštano-zglobnog sistema, disbalansa hormona, a sve će rezultovati smanjenjem funkcija imunog sistema.

Bunarska voda- može biti pune arsena koji se u skorije vreme povezan sa raznim oboljenjima, čak i malignitetima, tako da ako pijete vodu iz bunara, potrudite se da je redovno testirate, kako bi ako analize pokazu povišenu količinu arsena, prešli na flaširanu vodu i znatno pomogli svom imunom sistemu.

 

Slatko - Slani RECEPTI

NAJNOVIJE ZANIMLJIVOSTI

Savjeti za malo zdraviji život

TOP INFO

TOP KATALOZI

Turističke ponude